Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Joel Kinnaman i reklam för nytt klockmärke

Publicerad: 19 Mars 2018, 13:46
Uppdaterad: 19 Mars 2018, 13:52

Klockmärket Carl Edmond lanserades i höstas tillsammans med dess varumärkesambassadör Joel Kinnaman. Idag släpper man en film där den svenska skådisen spelar rollen som just Carl Edmond.


Skådespelaren Joel Kinnaman är det svenska klockmärket Carl Edmons ansikte utåt. Varumärket lanserades i höstas och idag släpps den första reklamfilmen, i vilken Joel Kinnaman gör karaktären Carl Edmond levande.

– Om jag bara fick ta med en sak till en öde ö skulle jag ta med mig Carl Edmond. Om Carl fick samma fråga så skulle jag be honom att ta med mig, säger Joel Kinnaman i ett pressmeddelande.

Bakom filmen står contentbyrån Matter. Anton Modin, creative director, säger i ett pressmeddelande att han nästan tycker det hade varit värt att göra en film om hur filmen blev till:

– För mig började den här inspelningen i en parkeringsficka på riksväg 50 några mil norr om Ludvika en vecka innan inspelning. Jag hade varit ute och fiskat och fick reda på att manuset vi arbetat med i flera månader inte kunde filmas. Vi fick tänka om. Sen, när jag skulle kliva på flyget till inspelningen i USA påpekade en smart person i teamet att klockorna var kvar på ett kontor i Solna. Då blev det kamp mot klockan för klockorna. Som den där scenen i slutet på Notting Hill. På något sätt kom vi till LA i alla fall, både jag och klockorna. Stressigt. Sen filmade vi tolv locations på tre inspelningsdagar i två länder på varsin sida Atlanten. Också stressigt. Men sjukt nöjd över resultatet, säger han.

Matter har producerat filmerna tillsammans med Sawhorse Productions, Grand Slam Film och regissören Tim Nackashi.

Matter har varit Carl Edmonds marknadsbyrå från start.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.