Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jimmy Durmaz frontar H&M

Bild 1/2  Jimmy Durmaz frontar H&M:s nya kampanj till stöd för organisationen Locker Room Talk.

Ny H&M-kampanj tar hjälp av fotbollsspelaren Jimmy Durmaz för att stoppa skitsnacket i omklädningsrummen.


Publicerad 2018-08-23 06:45
Uppdaterad 2018-08-23 12:28

Ämnen i artikeln:

H M

Dela artikeln:

Det är dags för alla klädvarumärken att visa upp och sälja sina höstkollektioner. För att både visa upp en ny kollektion och få stopp på skitsnacket i omklädningsrummen har H&M tagit hjälp av fotbollsspelaren Jimmy Durmaz.

I kampanjen "Selected by Jimmy Durmaz" har Jimmy Durmaz valt ut sina favoritplagg ur en höstkollektion skapad efter ledorden "preppy sportswear". Kampanjen har tagits fram tillsammans med byrån Jung.

Kampanjen lanseras den 6 september och en vecka efter det datumet kan kunder lägga till några kronor på sitt köp som går till ideella organisationen Locker Room Talk som just arbetar med att få bukt med skitsnacket i omklädningsrummen. H&M kommer sedan skänka lika mycket pengar som kunderna har bidragit med.

– Det var väldigt roligt att välja ut mina favorit-looks från H&M:s kommande kollektion, de visar verkligen upp den stil som jag vill bära i höst. Samarbetet känns riktigt bra då det speglar mig som person med mitt intresse för stil och mitt engagemang för Locker Room Talk. Jag tror och hoppas att vi tillsammans, genom Locker Room Talk, kan nå ut till unga och motivera dem till att våga vara sig själva och våga lita på sina egna drömmar och mål i livet, säger Jimmy Durmaz i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.