Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Jernhusens kampanj hyllas av byråerna

Publicerad: 3 September 2013, 12:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Jernhusen Medias iögonfallande kampanj på centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö har fått flera byråer att nappa.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGarbergsJernhusen

" Hör av dig innan 23.59 ikväll så får någon av dina kunder gratis exponering i en vecka på en av Sveriges mest välbesökta platser".

Det är budskapet i Jernhusen Medias nya kampanj, som Dagens Media berättade om i går.

Under kampanjen, som tagits fram av Garbergs, sätter Jernhusen Media varje dag upp tre nya vepor på centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö.

På veporna finns namnen på kreatörer på landets reklambyråer och budskapet har bland annat nått fram via Facebook. Maria Hellberg på Konovalenko fick i sin tur reda på att hennes namn stod på en vepa när hon själv anlände till Malmös centralstation.

– Vilken hit att se sitt eget namn i flera tusen punkter en regnig måndagkväll, säger hon.

Ann Hermansson är marknadschef på Jernhusen Media:

– Det är verkligen kul att det har blivit så bra respons på kampanjen, säger hon till Dagens Media.

Enligt henne har två av de tre reklambyråerna som adresserades i går valt att nappa på Jernhusen Medias erbjudande.

Även i dag har intresset varit stort.

Pål Enroth är art director på Forsman & Bodenfors och en av namnen på dagens tre vepor:

– Det ser väldigt trevligt ut och det är ett väldigt roligt sätt att kommunicera på. Det är ju ett grymt bra ställe där det rör sig extremt mycket folk. Tidsgränsen på erbjudandet gör också att kampanjen känns väldigt spontan och levande.

Kommer ni nappa på erbjudandet?

– Absolut det kommer vi att göra. Vi har ju flera kunder som inte har så stora budgetar och man drömmer ofta om att kunna göra något mer roligt för dem. Nu kanske vi kan göra en lite roligare annons åt någon av dem.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev