Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jernhusen stoppar kampanj om tågkaoset

Jernhusen, som äger 65 tågstationer runt om i Sverige, stoppar en reklamkampanj från Seko om de senaste årens tågkaos. Det skriver aftonbladet.se.


Publicerad 2012-09-26 12:05
Uppdaterad 2015-12-06 14:10

Ämnen i artikeln:

Jernhusen

Dela artikeln:

Fackförbundet Seko, som organiserar många tåganställda, ville få ut ett budskap om att avregleringen av tågmarknaden gått för långt och att problemen drabbar både anställda och resenärer.

Men på grund av budskapet stoppar statliga Jernhusen kampanjen, berättar aftonbladet.se.

Den här kampanjen kritiserar den marknad som vi själva och ­våra kunder verkar på. Den går stick i stäv med det uppdrag vi har och bedriver, säger Jernhusens pressansvariga Cecilia Granath, till aftonbladet.se.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.