Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jernhusen Medias jättevepor ska locka mediebyråerna

Garbergs och Jernhusen Medias jättevepor har hyllats av reklambyråerna. Nu är det dags för mediebyråerna att charmas.

Dante Thomsen


Publicerad: 16 September 2013, 06:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:34

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGarbergs

Nyligen gick Jernhusen Media för första gången ut i en kampanj för de egna reklamytorna.

Kampanjen, som bestod av jättevepor placerade på centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö, riktade sig till utvalda kreatörer på landets reklambyråer.

Nu ställer Jernhusen Media in siktet på landets mediebyråer. Bland annat uppmanas Annica Axberg på OMD att höra av sig innan midnatt ikväll för att få chansen att använda vepan gratis för en kunds räkning.

– Vi hade mer än tre gånger fler besök på hemsidan första kampanjveckan och det kom även in förfrågningar från nya kunder. De reklambyråer som hörde av sig var riktigt överraskade och glada. Jag hoppas att mediebyråerna också uppskattar kampanjen, säger Jernhusen Medias försäljningschef Regina Pettersson till Dagens Media.

Enligt Jernhusen Media var den förra delen av kampanjen en succé. Totalt nappade 11 av 15 byråer på bolagets erbjudande.

– Det var precis det här vi ville bevisa med kampanjen, att budskapet kommer fram på våra reklamytor, säger Jernhusen Medias marknadschef Ann Hermansson till Dagens Media.

Kampanjen har tagits fram av Garbergs.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGarbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.