Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jernhusen i första egenkampanjen

Jernhusen Media går för första gången ut i en kampanj för de egna reklamytorna.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dante Thomsen


Publicerad: 02 September 2013, 07:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:36

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Jernhusen Media ansvarar sedan 2011 för reklamytorna på 45 av Sveriges tågstationer. Nu väljer bolaget att gå ut i en kampanj riktad till reklambyråer. Kampanjen är framtagen av Garbergs.

Varje morgon i fem dagar ska tre olika vepor sättas upp på tågstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Budskapen riktas direkt till personer på olika reklambyråer. Idag är det Anna Kask på Acne Advertising i Stockholm, Calle Österberg på Shout i Göteborg och Maria Hellberg på Konovalenko i Malmö som uppmärksammas. I morgon blir det tre andra namn på tre andra reklambyråer.

– Egentligen skulle vi kunna skicka erbjudandet direkt i mejlen till reklambyråerna. Men eftersom 370 000 människor passerar genom dessa tre stationer varje dag, så räknar vi med att vårt erbjudande når fram på ett eller annat sätt. Vi ser det som ett spännande sätt att bevisa att det här är några av Sveriges bästa reklamplatser, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media, om kampanjen.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.