Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

JCDecaux ger plats åt Seko-kampanjen

Publicerad: 8 Oktober 2012, 10:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Statliga Jernhusen valde att stoppa en privatiseringskritisk reklamkampanj från Seko. Nu går JCDecaux ut och erbjuder facket medieutrymme.


Statliga Jernhusen valde i slutet av september att stoppa fackförbundet Sekos kampanj, om att avregleringen av tågmarknaden är problematisk.

Enligt Jernhusen grundades beslutet på företagets interna policy och de sa att kampanjen stred mot både företagets och kundernas verksamhet.

Beslutet att stoppa kampanjen har tidigare kritiserats av många, bland annat Ullman PR:s vd Harald Ullman. Nu väljer dessutom JCDecaux att erbjuda Seko medieutrymme på sina tavlor.

– Det är ytterst anmärkningsvärt att svenska staten går in och censurerar reklam där dessutom avsändaren är ett fackförbund. Vi har nu valt att ge gratis möjlighet till Seko att annonsera på våra tavlor- och pelare i hela landet för att visa deras budskap och reklamkampanj, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att börja rulla nästa vecka och ska synas på över 1 500 pelare och tavlor runt om i Sverige.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.