Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

JC:s första kampanj sedan rekonstruktionen

Publicerad: 21 September 2017, 07:29
Uppdaterad: 21 September 2017, 07:30

JC gör miniserie där huvudkaraktären är på jakt efter "den perfekta partnern".


Ämnen i artikeln:

JCHouse of Friends

Det var i början av maj i år som beslut togs om att JC var redo att lämna sin rekonstruktion. I samband med det meddelade varumärket att man släpper det nya varumärkeskonceptet "Scandinavian Denim House". Tanken är att konceptet ska visa på och skapa en "inklusiv plats där kunden känner sig hemma".

Nu släpper man den första kampanjen under namnet "A perfect fit" – en miniserie bestående av fem korta avsnitt om kärlek, mode och stil.

Läs mer om serietrenden i Dagens Medias premiumartikel.

I kampanjen får tittaren följa karaktären Anna, som spelas av bloggaren Vanja Wikström, och hennes jakt på "den perfekta partnern".

– Vi strävade efter ett mer personligt uttryck än vi haft tidigare och ville bygga det med hjälp av en story som alla skulle kunna relatera till. En kampanj som är lätt att ta till sig och tycka om, vilket också speglar vår syn på mode och stil och de kläder vi säljer, säger Carlotta Frisk, marknadschef på JC, i en kommentar.

Kampanjen är skapade tillsammans med House of friends och koncernens nischbyråer.

– Mycket av den modereklam som görs känns fortfarande ganska likriktad och innehållslös. Vi ville försöka göra något som kändes lite ärligare, lite härligare och lite mer äkta. Därför skapade vi den här lilla historien. Eller i alla fall början på den, säger Anton Ström copywriter på House of friends, i en kommentar.

Kampanjen rullar just nu på sociala medier men syns även i JC:s butiker och utomhus.

Arbetsgrupp (True Friends, Scholz & Friends, Bell & Light, Friends & Tactics)

Projektledare: Isak Strid LindgrenProduktionsledare: Hanna StåhlCreative Director: Arvid SvanvikArt Director: Daniel SegerheimCopywriter: Anton StrömUX-Designer: Johan NormanFormgivare: Felicia KorhonenProducent: Rob Andersohn, Kristoffer PerssonRegissör: Kevin Castanheira

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

JCHouse of Friends

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.