Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

JC och Crocker går på bio

Publicerad: 27 Februari 2014, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

JC och Crocker Jeans tar sin pågående unisexkampanj vidare. Nästa steg är bioreklam.


Ämnen i artikeln:

JC

I vårkampanjen låter JC och Crocker Jeans den svenska modellen Erika Linder visa upp både herr- och damkollektionen genom att posera både som man och kvinna.

Kampanjen drog igång i måndags i JC:s butiker. Nu går även en film upp.

Filmen "Whatever", producerad av Fredrik Etoall, bygger på bakom kulisserna-material. Den läggs upp i en lång version på Youtube, men det blir även en kortare variant som ska visas på bio från och med i morgon, fredag.

Enligt ett pressmeddelande ska filmen ”vara en rebellisk, vacker och tänkvärd frisk fläkt i modeindustrin”.

– Vi är otroligt stolta över hela kampanjen och filmen i synnerhet. Vi har arbetat i ett jättelitet team för att skapa rätt energi under inspelningarna, något som jag tror märks i resultatet. Att Erika kan byta karaktär så lätt och med sådan trovärdighet är helt unikt. Hennes sätt att utmana traditioner markerar exakt vad Crocker Jeans står för, säger Eleonore Säll, marknadschef på JC, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev