Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

JC höjer modegraden

Publicerad: 29 juni 2009, 12:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Jeans i fokus i när JC letar kunder på webben.


Förra hösten försökte JC vända röda siffror med ny stil och nytt butikskoncept. Nu lanseras ytterligare en uppdatering av profilen då man den 5 augusti rullar ut klädkedjans höstkampanj. Enligt JC vill man förmedla ett uttryck som är ”rent, modernt och visar på en högre modegrad än tidigare”. Huvudmedium blir digitalt, vilket enligt Karl-Johan Bogefors ska gälla all kommunikation framöver.

– Vi står för jeansmode för en ung målgrupp. Det ska synas i manér och kommunikation, vilka vi nu gjort modernare, säger Karl-Johan Bogefors, som tillträdde som kreativ chef på JC i april.

Kampanjen går också i butik.

– Vi har en konkurrensfördel i och med att vi trots allt har 170 butiker i landet, säger Karl-Johan Bogefors till Dagensmedia.se.

Kampanjen är producerad inhouse och fotograferad av Patrik Sehlstedt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.