Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Japansk gympa på Stureplan

Publicerad: 14 Juni 2011, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:07

Plötsligt började en grupp femåringar göra japansk radiogympa mitt på Stureplan i Stockholm. Men det hela var ett event för spa-anläggningen Yasuragi Kids.


Ämnen i artikeln:

PS Communication

Det var igår vid lunchtid som femåringarna, iklädda varsin Yukata, en japansk badrock genomförde radiogympan i området kring Stureplan.

I dag vid lunchtid kommer femåringarna också att inta Norrmalmstorg, Kungsträdgården och Sergels Torg.

Syftet med pr-kampanjen – som tagits fram av PS Communication – är att uppmärksamma Stockholmarna på att Yasuragi Hasseludden under sommaren även välkomnar barn till anläggningen.

– Radiogympan har en väldigt stark förankring i japansk kultur. Är man uppvuxen i Japan får man den med modersmjölken. Det påminner lite om gammaldags husmorsgympanstik och vi tänkte att det här är något som barn kan gilla, säger Nenne Nestius, marknadschef på Yasuragi Kids.

Tanken är också att visa att Yasuragi Hasseludden inte enbart är en spa-anläggning.

Förutom bad och speciella barnbehandlingar erbjuds också en rad aktiviteter som exempelvis sumobrottning och karaoke.

– Många tror kanke att vi bara handlar om meditation och liknande men sommartid är det en helt annan känsla med en hel del humor, lekar och skratt för barnen. Därför tyckte vi att det här var ett roligt sätt att visa upp oss på stan.

Att köra radiogympan på stan var inget svårt beslut.

– Visst, vi hade kunnat filma det och lägga upp det på Youtube men man måste nästan se det med egna ögon för att förstå vad radiogympan är för något. Vi är ju också i en sådan bransch där vi jobbar med upplevelser och därför är det ganska bra att förmedla det på det här sättet, säger hon och fortsätter:

– Detta är någonting man kommer ihåg och det är precis vad vi vill att våra gäster ska göra när de har varit hos oss.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

PS Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev