Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jan Fager: "Marknadschefens nya roll är viktigast"

För Sveriges Marknadsförbund är marknadschefen och marknadsföringens nya roll höstens viktigaste fråga.

Dante Thomsen


Publicerad: 15 Augusti 2012, 13:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:14

Ämnen i artikeln:

Sveriges Marknadsförbund

Vilken fråga är viktigast för er i höst?

– Det är marknadschefens eller kanske snarare marknadsföringens nya roll. Egentligen är det kanske ingen ny fråga men den det är en av de viktigaste. Frågan har också fått en förnyad auktualitet till följd av att det blivit allt viktigare att kunna visa på effekt, säger Jan Fager, vd på Sveriges Marknadsförbund och fortsätter:

– Detta kommer ställa större krav på en ökat it-fiering av marknadschefen och detta tror jag är den stora utmaningen och det är det vi ska satsa på under hösten. Att hjälpa marknadscheferna att fylla den rollen.

Hur ska ni angripa frågan?

– Dels genom att vi naturligtvis ska fortsätta att utveckla vår nyckeltalsbok. Knutet till den kommer vi också att starta en kurs i mätning, redovisning och hur man jobbar med nyckeltal. Kursen är riktad mot seniora marknadsförare och kommer gå av stapeln i oktober och november.

Läs mer om branschorganisationernas höst i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Marknadsförbund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.