torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Jämför mobilpriser och räddar apor

Publicerad: 6 februari 2012, 05:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Mobiljämförelsesidan Rangy.se lanseras med en tv och radio-kampanj i MTG.


RL

Rebecka Lindberg


– Det var när min kollega skulle köpa en ny mobil i våras som vi insåg hur komplex marknaden är, säger Erik Olofsson, en av grundarna, om den nya sajten.

Filmen kommer att sändas i TV3, TV6 och TV8. De kommer även att köra radioreklam i MTG:s kanaler. Kampanjen, som drar igång i dag, är gjord av Day4.

Genom att kombinera kostnaderna för både mobil och abonnemang anser Erik Olofsson att de har en unik tjänst. De fungerar även som underleverantör då mobilen kan beställas direkt från deras hemsida.

– Vi räknar utifrån konsumentens telefonmönster vad som är bäst för dem, säger Erik Olofsson.

Rangy riktar sig till en bred målgrupp där användarna förväntas ha internetvana.

– Det är till dem som kanske är lite priskänsliga och helt enkelt vill ha den bästa dealen, säger Erik Olofsson.

Idén kommer från deras egna upplevelser av mobilmarknaden.

– Vi började prata om den här tjänsten i somras och har byggt motorn under hela hösten, säger Erik Olofsson.

I sin kampanj säger de att åtta av tio svenskar betalar för mycket för sin mobil.

För varje mobil som säljs sänker Rangy pengar till räddnings-och rehabiliteringcentrena för orangutanger på Borneo.

– Mobildjungel är ett vedertaget begrepp och då började vi tänka på hur orangutang med sina långa armar plockar det bästa i djungel, säger Erik Olofsson och fortsätter:

– Vi tyckte det var kul att ta det ett steg vidare. Det blir en roligare och skönare grej.

Namnet Rangy kommer just från orangutangen. Deras mål är att adoptera 1 000 orangutanger.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/MrQgVYW-uec" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev