Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Jägare i ny häcklarkampanj

Publicerad: 29 Mars 2011, 11:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Jaktbutiken Hunt driver med Stockholms jägarkultur i senaste radiokampanjen för att locka fler till jägarkurser.


Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån Jung von Matt, består av två radiospottar som nu går i Radio Bandit.

– Det känns jättekul. Vi gör den här kampanjen för att marknadsföra butiken och öka ansökningarna till jägarkurserna, säger Gustav Kukacka, marknadsföringsansvarig på Hunt till dagensmedia.se.

I radiospottarna lustgör sig en norrländsktalade person över jägarna i Stockholm och butiken Hunt, som har devisen "Stockholmarnas jaktbutik".

– Karaktären häcklar jaktbutiken i fjollträsk. Men vi gillar en jaktbutik som faktiskt har Ralph Laurentapeter i jaktrummet och en skön attityd. Det gör deras kunder också, säger Jan Tallroth, projektledare på Jung von Matt i ett pressmeddelande.

Kampanjen utgör första gången som jaktbutiken använder sig av radioannonsering.

Hunt har under de senaste åren strävat efter att profilera sig som ett modernt alternativ i jaktkretsar.

Arbetsgrupp:

Jacob von Corswant, ad

Jan Tallroth, projektledare

Erik Wingfors, copywriter

Produktionsbolag: Swartling Produktion

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.