Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Jagar kläder på Facebook

Publicerad: 15 Januari 2013, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:59

DDB har tagit fram Stockholms Stadsmissions senaste kampanj "You'll Never Wear That Again".


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmStockholms Stadsmission

Med den nya kampanjen hoppas Stockholms Stadsmission på att fler privatpersoner ska skänka kläder som de har i garderoben men som inte längre används.

Då många av dessa kläder finns på foton på Facebook har DDB tagit fram en app som utgör stommen i kampanjen.

– Varje person har i snitt 31 plagg som inte används, det är en rätt stor mängd kläder som inte utnyttjas. Där finns ett perfekt läge för Stockholms Stadsmission att kliva in, och samtidigt utnyttja ett beteende som redan finns, foton på Facebook, säger Jenny Kaiser, projektledare på DDB Stockholm, i ett pressmeddelande.

Med appen får användaren hjälp att välja ut de kläder som inte längre används. Kampanjen går också på olika caféer och som personliga direktutskick till kända modeprofiler. Redan nu har kändisar som bland andra Charlotte Perelli och Magdalena Graaf valt att skänka kläder.

Arbetsgrupp

Stockholms Stadsmission

Yvonne Borg, kommunikations- och insamlingschef

Susanne Blybäck, projektledare

DDB Stockholm

Jenny Kaiser - Projektledare Katarina Bäcklund – Produktionsledare Magnus Jakobsson – Creative Director Fredrik Simonsson – Creative Director Joel Ekstrand – Art Director Nick Christiansen – Copywriter Carl Nordling – Digital Producer Koji Wakayama – Senior Web Devolper Robin Karlsson – Digial Designer Linus Östberg – DesignerLinnéa Lofjord – Design Director Leif Blondell – Graphic Designer Anna Hellenberg – Faktor

PR

Madelene Eriksson – Projektledare, Rippler Simon Strand – PR-konsult, byrå okänd

Arbetsgrupp OpinionsanalysPaul Alarcón – Creative Director, United MindsSara Eriksson – Analytiker, United Minds

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.