Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Jack & Jones ber Sverige om ursäkt

Publicerad: 29 Mars 2011, 09:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

Efter kritikstormen - nu ber Jack & Jones danske marknadschef svenskarna om ursäkt för sexfilmen.


Det är Kasper Cort Pedersen, marknadsansvarig för Jack & Jones som ber om ursäkt för de "chockeffekter" som reklamfilmen frambringat i Sverige.

– Vi beklagar om vår reklamkampanj har varit stötande för enskilda individer i Sverige. Vår avsikt är självklart inte att diskriminera kvinnor eller att framställa dem negativt, säger Casper Kort Pedersen till dagensmedia.se.

Enligt honom har kampanjen tagits emot väl i både Sverige och Danmark.

– Vi använder humor och överdrifter för att framhäva den positiva effekt som kommer till de unga män som väljer att ha våra kläder på sig. Generellt sett har reklamen tagits emot positivt, även i Sverige, säger han till dagensmedia.se.

Annonsen är en del av Jack & Jones vårkampanj.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.