Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

IUM tog över Stureplan med Coca-cola

I dag tog mediebyrån IUM över digitalskärmen på Stureplan. Målet – att överraska och fira kunden Coca-colas senaste reklamkampanj.

Frida Wickberg


Publicerad: 30 Maj 2013, 10:52
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:44

Ämnen i artikeln:

IUMCoca-Cola

Tidigare i dag överraskade IUM sin kund Coca-cola genom att kapa digitalskärmen på Stureplan. Anledningen till övertaget var att IUM ville fira kampanjen Dela en coke.

– Vi vill hylla vår kund Coca-cola genom att lyfta in IUM i kampanjen Dela en coke på ett roligt och överraskande sätt. Vi vill också uppmana alla att sprida glädjen vidare och dela en Coke med nära och kära, säger Jimmy Öster, medierådgivare på IUM, i ett pressmeddelande.

Kampanjbilden visades på skärmen vid Stureplan under en timme. Överraskningen togs emot väl av Coca-cola. I pressmeddelandet säger Eric Nilsson, varumärkeschef för Coca-cola, följande:

– Kul att ha en mediebyrå som bjuder på sig själva och visar uppskattning på ett kreativt och roligt sätt. Den här kampanjen har varit framgångsrik i Sverige, med tusentals interaktioner på Facebook och över 2600 uppladdade bilder på Instagram med hashtaggen #delaencoke inom en månad.  

Ämnen i artikeln:

IUMCoca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.