Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 2 Juni 2014, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:36
Historien om grundaren Fernando Di Luca står i centrum när Zeta lanserar ett nytt reklammanér.
Familjeföretaget Di Luca & Di Luca, som står bakom varumärket Zeta, lanserar en ny reklamfilm i samband med att de tar fram ett nytt reklammanér: "Från en familj där mat är kärlek".
Reklamfilmen utspelar sig i fiskebyn Fano i Italien, där grundaren Fernando Di Luca växte upp. I filmen berättas historien om hur Fernando tar avsked av sin familj för att resa till Sverige på sin scooter 1961. Med sig i bagaget har han en flaska olivolja.
Reklamfilmen, som är regisserad av Mikael Marcimain, som bland annat gjort filmen Call girl, har premiär i dag i TV4 och Kanal 5. Konceptet är framtaget tillsammans med reklambyrån Hummingbirds, mediebyrån MEC och copywritern Mattias Jersild.
Projektgrupp Zeta / Gruppo Di Luca:
Eva Junevad, Marknadschef
Isabelle Himéus, Projektledare design
Catrine Bjulehag, Pr-ansvarig
Christian Di Luca, VD Gruppo Di Luca
Reklambyrå, Hummingbirds:
Peder Westerberg, CD och projektledare
Mattias Jersild, fristående CD och copywriter
Calle Hasselblad, Art Director
Johan Caesar, Art Director
Agnes Kallin, Art Director
Emil Löfman, Copywriter
Åsa Simonsson, Operativ Projektledare
Cecilia Rudenstam, Produktionsledare
Marie Brusewitz, The Producers, byråproducent
Mediebyrå, MEC Global
Anneli Olofsson, Projektledare
Leif Janderhof, Projektledare
Kim Saxberg, Strategic Planner
B-REEL
Mikael Marcimain, Regissör
Ylva Larsson