Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Italienskt 60-tal i Zetas nya reklamfilm

Publicerad: 2 Juni 2014, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:36

Historien om grundaren Fernando Di Luca står i centrum när Zeta lanserar ett nytt reklammanér.


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsMEC

Familjeföretaget Di Luca & Di Luca, som står bakom varumärket Zeta, lanserar en ny reklamfilm i samband med att de tar fram ett nytt reklammanér: "Från en familj där mat är kärlek".

Reklamfilmen utspelar sig i fiskebyn Fano i Italien, där grundaren Fernando Di Luca växte upp. I filmen berättas historien om hur Fernando tar avsked av sin familj för att resa till Sverige på sin scooter 1961. Med sig i bagaget har han en flaska olivolja.

Reklamfilmen, som är regisserad av Mikael Marcimain, som bland annat gjort filmen Call girl, har premiär i dag i TV4 och Kanal 5. Konceptet är framtaget tillsammans med reklambyrån Hummingbirds, mediebyrån MEC och copywritern Mattias Jersild.

Arbetsgrupper

Projektgrupp Zeta / Gruppo Di Luca:

Eva Junevad, Marknadschef

Isabelle Himéus, Projektledare design

Catrine Bjulehag, Pr-ansvarig

Christian Di Luca, VD Gruppo Di Luca

 

Reklambyrå, Hummingbirds:

Peder Westerberg, CD och projektledare

Mattias Jersild, fristående CD och copywriter

Calle Hasselblad, Art Director

Johan Caesar, Art Director

Agnes Kallin, Art Director

Emil Löfman, Copywriter

Åsa Simonsson, Operativ Projektledare

Cecilia Rudenstam, Produktionsledare

Marie Brusewitz, The Producers, byråproducent

 

Mediebyrå, MEC Global

Anneli Olofsson, Projektledare

Leif Janderhof, Projektledare

Kim Saxberg, Strategic Planner

 

B-REEL

Mikael Marcimain, Regissör

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

HummingbirdsMEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev