Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ishotellet lyfter isbarerna

Publicerad: 25 Januari 2011, 11:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Ishotellet i Jukkasjärvi har tagit fram ett nytt kommunikationskoncept för barkedjan Icebar. Reklambyrån Vinter ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

Vinter

Icebar by Icehotel drivs av franchisetagare på flera platser i världen. För att stärka varumärket, och särskilja originalet från andra isbarer, har man tillsammans tagit fram en gemensam kommunikationsplattform för alla barer.

– Icebar är en viktig del av verksamheten och förlängningen av vårt varumärke ute i världen. Samtidigt ser vi att det dyker upp allt fler konkurrerande isbarer, säger Maria Sirviö, digital kommunikationschef på Icehotel.

I Jukkasjärvi samarbetar Icebar med Absolut Vodka, men i Stockholm och internationellt är det numera bara Icehotel som står bakom.

Reklambyrån Vinter har jobbat i flera år med Icehotel och har nu fått ansvaret för den nya plattformen.

– Icehotel är den enda av isbarerna som hämtar isen från Torne Älv i Lappland, den historien är en viktig del av budskapet i kommunikationen, säger Ella Jonsson, copywriter på Vinter.

Dessutom lyfter man fram design och konst.

– Det är utgångspunkten i varumärket. Konstnärer och designer från hela världen pitchar om att få bygga barerna och rummen i Jukkasjärvi, säger Ella Jonsson.

Vinter har också fått uppdraget att göra om sajten Icehotel.com, framför allt med mer featurematerial om hotellet och barerna. Den nya sajten lanseras i mars.

– Vårt featuremagasin blir en förlängning av Icehotel Magazine, med mycket intressant material att ta del av och dela med sig av. Det finns ett behov av att dela med sig av upplevelserna på hotellet via bloggar, Facebook och mikrobloggar, så vi kommer att göra sajten ännu mer social än idag, säger Maria Sirviö.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev