Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Isbit Games gör mobilspel för batterikampanj

Publicerad: 27 November 2014, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

River-ägda spelstudion Isbit Games deltar i insamlingskampanj åt batteritillverkaren Varta.


Förra året gick den första upplagan av "Batterijakten" av stapeln, en kampanj där fjärdeklassare uppmanas samla in förbrukade batterier.

Då lyckades cirka 30 000 barn samla in omkring 268 ton batterier. För att nå ännu bättre resultat nästa år har River-ägda spelutvecklarna Isbit Games släppt "Batterijakten" i mobilspelsversion.

– Målet med spelet är att informera och engagera barnen. Vi hoppas kunna skapa fler positiva associationer till återvinning eftersom det är så himla viktigt, säger Markus Koos på Isbit Games i ett pressmeddelande.

Spelet kan laddas ner via App store. Vid ett senare datum kommer det även att finnas tillgängligt på Google play.

Bakom tävlingen står batteritillverkaren Varta, Clas Ohlson och Håll Sverige Rent.

River är en del av Intellecta.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.