Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

IQ vill få fler att tänka till kring juldrickandet

Publicerad: 2 december 2014, 13:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

Ny kampanjfilm uppmärksammar alkoholens roll under högtiderna.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Filmen ”Nu är det jul igen” är ett led i en ny kampanj från Systembolagets upplysningsföretag IQ. En undersökning som IQ låtit Sifo ta fram visar bland annat att drygt 67 procent instämmer i påståendet:

Traditioner kopplade till alkohol är vanligare under december jämfört med övriga månader"

– Under december dricks det ofta och mycket alkohol. Jag hoppas att den här kampanjen leder till mer reflektion över den egna och andras alkoholkonsumtion och till mindre alkoholtjat, säger Magnus Jägerskog, vd på IQ i ett pressmeddelande.

Filmen och kampanjen är framtagna av Forsman & Bodenfors, produktionsbolaget B-Reel och mediebyrån Scream

Kampanjen pågår under december och syns på tv, bio och i digitala kanaler.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev