Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Iprenmannen sjunger för sjuka barn

Publicerad: 27 April 2010, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Ipren lanserar nya ”Visgeneratorn”, en manick som komponerar digitala visor åt småbarn.


Det är deras första interaktiva kampanj någonsin, med syftet att öka kännedomen om att Iprens produkter är anpassade för barn.

– Det är få som är medvetna om det. Vi vill därför, med klassiskt iprenmanér med sång och dans, lyfta fram Ipren som ett snabbt alternativ mot barns feber, säger Valter Stenskepp, Nordic Brand Manager på Johnson&Johnson.

På kampanjsajten kan föräldrar ratta in barnens namn, kön och ålder och sedan få en personlig visa, framförd av Iprenmannen.

Ipren hoppas att den digitala kampanjen ska få viral spridning i bloggar och andra sociala nätverk. Det finns bland annat möjlighet att dela med sig av sin egen visa på Facebook. Syftet är att locka målgruppen som är föräldrar med små barn. Parallellt har det även tagits fram banners, print och radio för att driva trafik till sajten.

Varför en digital kampanj först nu?

– Vi har ett stort företag i ryggen, med ett komplicerat regelverk att förhålla oss till. Det råder en osäkerhet kring marknadsföring på webben, egentligen är det bara tydligt när det gäller print riktad till sjukvårdspersonal. Vi har inte vågat tidigare, men nu känner vi att tiden är inne.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Garbergs och mediebyrån Vizeum, och kommer att pågå fram till juni.

Uppdragsgivare: Johnson&Johnson

Valter Stenskepp, Nordic Brand Manager

Victoria Appelqvist, Nordic Group Marketing Manager

 

Arbetsgrupp Garbergs     

Kreatörer: Sandra Beijer, Lotta Mårlind, Jon Dranger

Formgivare: Beatrice Sztanska

Original: Roger Blomqvist Ranft

Produktionsledare: Birgitta Samuelsson

Projektledare: Pernilla Berg

 

Regi: Jesper Kouthoofd

Producent: Emil Kullänger

Musiker: Crille Olsson och Mattias Tegnér

 

Produktionsbolag: Pong

Web director: Daniel Segerstad

Filmredigering: Mats Blysing

Post production: Andreas Kouthoofd

Systemarkitekt: Ztripez Hellström

Produktionsledare: Amanda Kouthoofd

 

Mediebyrå: Vizeum, Elin Mannheimer, Karoline Olsson

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.