Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ipren skrotar Ipren-mannen

Publicerad: 3 Maj 2011, 07:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Efter 12 år pensionerar Johnson & Johnson Ipren-mannen, med en reklamfilm med vemodig touch.


Ämnen i artikeln:

IprenGarbergs

I filmen syns en ledningsgrupp som missmodigt tittar på den nya reklamfilmen för Ipren. Lutade mot väggen står två reklamare och ler nöjt när de ser sin skapelse. En gråhårig man säger att filmen är kanske inte så mycket Ipren, men att det är dags att gå vidare. En kvinna håller försynt upp en docka av Ipren-mannen men den gråhårige mannen skakar beklagande på huvudet ochj upprepar att det är dags att gå vidare.

Det här är den första filmen i Iprens nya reklammanér.

– När vi nu lanserar Ipren mjuka kapslar - vår snabbaste Ipren någonsin - lanserar vi också ett nytt kommunikationskoncept för att göra denna revolutionerande och snabba nyhet rättvisa. Efter tolv mycket framgångsrika år med Iprenmannen är det dags att gå vidare,säger Victoria Appelqvist, Associate Marketing Director, Johnson & Johnson Consumer Nordic, i ett pressmeddelande.

Garbergs har gjort filmen.

Arbetsgrupp Garbergs:

Erik Dagnell, ADOlle Nordell, CopyPetter Ödéen, CDAnnika Witkowska, ByråproducentRoger Ranft Blomqvist, OriginalBirgitta Samuelsson, ProduktionsledarePernilla Berg, Projektledare Produktionsbolag CallboyMax Vitali, RegissörNils Ljunggren, Executive ProducerSofia Björkman, ProducentGösta Reiland, DOPElsa Fischer, KostymörJoakim Pietras, KlippareTelecine MPCOnline Syndicate

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

IprenGarbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.