Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ipren gör kampanj om "mansförkylning"

Publicerad: 23 Februari 2015, 13:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Kortarmssyndrom, förstärkt ljuskänslighetsstörning och valpögon. Det är, enligt Iprens senaste kampanj, tre av symptomen på "mansförkylning".


Ämnen i artikeln:

Ipren

I veckan lanserar Ipren sitt nya reklamkoncept som ska spinna vidare på Iprens idé om att smärta inte behöver vara så dramatisk.

Seriens första avsnitt kommer att handla om den så kallade "mansförkylningen", där ett antal symptom på detta ska presenteras.

– Vi vill på ett humoristiskt men hjärtligt sätt lyfta frågan kring hur vi ser på smärta och vad som är socialt accepterat när förkylningen slår till, säger Eva Alberius-Krenk, marknadschef på McNeil Sweden som maknadsför Ipren, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna är gjorda av Advance. Produktionsbolag är Social Club och regissör är Simon Kaijser från Social Club.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ipren

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.