tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Intersports kampanj bäst på Youtube under andra kvartalet

Publicerad: 17 augusti 2018, 05:00
Uppdaterad: 21 augusti 2018, 06:48

Här är listan på de reklamfilmer som presterat starkast på Youtube under april, maj och juni.

Ämnen i artikeln:

YoutubeIntersport

HF

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Varje kvartal listar Youtube de reklamfilmer som presterat allra bäst på plattformen. Listan "Youtube ads leaderboard" baserar sig bland annat på organiska visningar, betalda visningar och visningstid.

I det andra kvartalets lista är det kanske inte allt för förvånande två reklamfilmer inspirerade av fotbolls-VM som kvalar in på en första och tredje plats.

– Fotbolls-VM har inspirerat innehållet i två av filmerna på topplista: "Kämpa Sverige" och "Crossbar challengemed svenska landslaget". Likt tidigare kvartal ser vi att majoriteten av de filmer som är mest populära bland våra tittare är långa sådana, i genomsnitt 1 minut eller längre, säger Malin Starck, commercial lead på Youtube Sverige, i en kommentar och fortsätter:

– Många har uppfattningen att det är ett måste att jobba med korta reklamfilmer på digitala plattformar, men så länge innehållet är relevant och det är på tittarens villkor, det vill säga att de är möjliga att skippa om tittaren så önskar,  fungerar även långa reklamfilmer alldeles utmärkt.

Topplistan för Q2:

#5

Varumärke: H&MMediebyrå: Carat 

#4

Varumärke: LO Sverige Byrå/produktionsbolag: Spets produktion Mediebyrå/pr-byrå: Greenhill relations 

#3

Varumärke: Coca-Cola Byrå: OTW Mediebyrå: Isobar

#2

Varumärke: Telenor Bredband Byrå: Acne Mediebyrå: Starcom

#1

Varumärke: Intersport Byrå: Splay Mediebyrå: Vizeum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev