Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Intersport vill få mer attityd i varumärket

Publicerad: 4 Augusti 2014, 05:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:32

Intersport vill vässa sitt varumärke med en ny reklamfilm och en ny sajt. Målet är att förmedla "själ och attityd".


Ämnen i artikeln:

Welcom

– Vi vill en gång för alla uppfattas som äkta och på riktigt. Därför satsar vi nu på olika fronter rent kommunikativt, säger Intersports vd Ulf Kinneson.

Förhoppningen är att den nya markandsföringssatsningen, som bland annat inkluderar en uttökad närvaro i de sociala medierna, ska göra Intersports varumärke mer modernt.

Den nya sajten ska lanseras "inom kort" och redan i dag börjar den nya reklamfilmen "Vi är Sportsverige" sändas i de kommersiella tv-kanalerna.

Filmen har producerats av reklambyrån Welcom. Medverkar gör bland andra OS-medaljörerna Lisa Nordén och Lars Nelson samt fotbollsspelaren Albin Ekdahl.

– Vi vill visa att vi är Sportsverige, därför var det givet att täcka ett stort geografiskt område, men också att blanda åldrar, kön, sportgrenar och medverkande. Och naturligtvis att få med både glada amatörer och hårdsatsande elit, säger Ulf Kinneson.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.