Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Intersport rullar ut löparkampanj

Publicerad: 22 april 2016, 11:48
Uppdaterad: 22 april 2016, 11:48

Intersport vill inspirera till olika sorters löpning i en ny kampanj.

Ämnen i artikeln:

IntersportWelcom

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I samband med kvällens ”Let’s dance” i TV4 är det premiär för en ny kampanj från Intersport. Reklamfilmens syfte är att inspirera till olika sorters löpning – temat är "We are running".

Bakom kampanjen står reklambyrån Welcom, som beskriver konceptet så här:

”Reklamfilmen är inspelad i Stockholm under våren och stärker Intersports position som ledande inom löpning. Vi visar på bredden av löpare, allt ifrån motionärer till elit och på olika löparsituationer eftersom dagens löpare springer på asfalt, i motionsspår eller i terrängen. Förutom att vi visar äkta löparsituationer så vill vi också visa vad som sker mentalt hos löparna.”

Parallellt går även en reklamfilm gjord för digitala kanaler upp. Först ut i en serie personporträtt är löparproffset Anders Szalkai, som berättar om vad löpning betyder för just honom.

Produktionsbolag för filmerna är B-Reel och mediebyrå är Vizeum.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev