Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Interrail tar hjälp av Metro Mode

Publicerad: 5 April 2016, 09:39
Uppdaterad: 5 April 2016, 11:05

Metro Modes bloggare tar tåget till Europa i Interrails nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Metro Mode

Sandra Beijer, Amelia Widell och Flora Wiström, alla bloggare på Metro Mode, medverkar i Interrails nya kampanj ”Europa Runt”. Via resebloggar på kampanjsajten och via bloggarna på Metro Mode kan läsarna följa deras resor när de tågluffar i Europa.

–Vi vill få till så bra och roliga samarbeten för våra influencers som möjligt och Metro Modes fantastiska säljavdelning sitter som spindeln i nätet med dialog mellan bloggarna och kund för att få till bästa möjliga koncept. Bloggaren har stort inflytande på upplägget – i detta fall till exempel vilka städer de vill besöka, säger Kia Agerhem, affärsområdeschef på Metro Mode, till Dagens Media.

Metro Mode lanserade också nyligen det egna reseformatet ”We have a plan” i samarbete med Marginalen Bank och Turkish Airlines. Resor är ett prioriterat område för Metro Mode.

– Resor är ett stort intresse för våra läsare. Skillnaden med reseformatet ”We have a plan" är att det är ett Metro Mode-format, koncept satt av oss, och "Europa runt" är baserat på kundens och reklambyråns kampanj och tankar med bloggarna. Det är lite olika stuk men vi, och annonsörerna, vill alltid att bloggarnas personligheter ska lysa igenom. Det är de som känner sina läsare bäst.

Förutom i bloggarnas egna kanaler och på kampanjsajten kommer kampanjen att synas utomhus, i tunnelbanan i Stockholm och i digitala kanaler. Bakom kampanjen står reklambyrån Sweet Creatives.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro Mode

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.