Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Internationell succé för svenska Dove-kampanjen

I kampanjen "Blind Beauty" låter Edelman Deportivo blinda berätta om sin syn på skönhet.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Maj 2015, 09:00
Uppdaterad: 11 Juli 2017, 07:13

Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

I Edelman Deportivos senaste kampanj för Dove får tre blinda kvinnor berätta om sin syn på skönhet.

– Det internationella budskapet är "choose beautiful" och vi diskuterade hur man kan välja att vara vacker. Det är svårt när man ser sig i spegeln hela tiden, så då började vi fundera på hur man kan välja det om man inte kan titta i spegeln, säger Susanne Johansson, projektledare på Edelman Deportivo, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi pratade med blinda kvinnor om hur de känner sig vackra och där stärktes vår tes. De sa att de känner sig vackra när de känner sig, glada, kära, starka och har kul. Jag tror att det kan inspirera andra.

Kampanjen, som går under namnet "Blind Beauty", har sedan lanseringen blivit omskriven av flera utländska medier, som Daily Mail, Huffington Post och The Independent. Kampanjen har även utsetts till Pick of the Day av Creativity.

– Vi är sjukt glada. Vi är väldigt stolta över filmen och det är kul att den har fått så stort genomslag. Vi vill lyfta att självkänsla kommer inifrån och det är kul att det har gått igenom i filmen, säger Susanne Johansson.

Bakom filmen står också produktionsbolaget New Land. Sheila Johansson har regisserat filmen och mediebyrån är Mindshare.

Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.