Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Instagramaudition ska sälja nya bostäder

Publicerad: 8 September 2015, 03:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Instagramtävlingen ska kora en vinnare som får bo gratis under ett år.


Ämnen i artikeln:

Instagram

Byggföretaget Einar Mattsson startade under måndagen en kampanj för att marknadsföra sina nya bostadsrätter i Huddinge. Istället för traditionell annonsering satsar bolaget på en Instagramtävling.

Vinsten är att få bo gratis i en 1,5:a på 49 kvadratmeter högst upp i det nybyggda huset Klockarbacken i centrala Huddinge.

– Bostadsrättsföreningen Klockarbacken kommer erbjuda välplanerade, yteffektiva lägenheter i Huddinge centrum, bara 15 minuter från Stockholm city. Lägenheten man har möjlighet att vinna i och med tävlingen #sverigesbästagranne ligger dessutom längst upp i ena huset med fantastisk utsikt, säger Jonas Palén, sälj- och marknadschef på Einar Mattsson Projekt AB i ett pressmeddelande.

För att delta spelas en kort film på max 15 sekunder in, en så kallad ”hisspitch”, där deltagaren motiverar varför hen är Sveriges bästa granne. Filmen läggs tillsammans med mailadress upp på Instagram med hashtaggen #sverigesbästagranne.

Tävlingen pågår till och med den 30 september.

Under veckan kommer hissar sättas upp på både Stockholms universitet och på Södertörns högskola. Där kan deltagare göra hisspitchen live eller lämna en intresseanmälan för bostadsrättsföreningen. Kampanjen görs tillsammans med pr-byrån Springtime.

De står bakom kampanjen

Einar Mattsson

Jonas Palén, sälj- & marknadschef.

Sofia Petzelius, marknads -& uthyrningsansvarig.

Frida Andersson, marknadsassistent.

 

Springtime

Louise Bergén, kundansvarig.

Caroline Lidman, projektledare,

David Remvig, juniorkonsult.

Daniel Carlmatz, kreatör och ad.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.