Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Innovation nästa för Guldägget

Publicerad: 1 December 2015, 05:24
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 14:50

Guldägget utökas med en ny kategori – innovation.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

2013 valde Cannes Lions att utöka tävlingen med en innovationskategori. Nu gör Komm detsamma för Guldägget.

Kategorin ska belöna bidrag som "utvecklar och/eller introducerar ett helt nytt sätt att kommunicera kring varumärket. Det kan till exempel vara en medialösning, produkt, en tjänst eller en affärslösning."

– Innovation i vår bransch är att introducera något nytt, framtaget för att kommunicera våra kunders budskap. Innovation som kommunikation gör varumärket och produkterna som kunder säljer intressantare. Innovation är att vilja mer. När traditionella medier tappar i räckvidd, kan vi byråer uppfinna nya budskapsbärare; som verktyg, tjänster, maskiner. Det är rätt fantastiskt, säger Mattias Ronge ledamot i Komms styrelse och Guldäggets tävlingsgrupp, och till vardags vd på Edelman Deportivo, i ett pressmeddelande.

Guldäggsgalan går av stapeln 20 april 2016.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.