Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ingo visar att omvägar spelar mindre roll

Bensinbolaget dammar av karaktären "Mannen utan lokalsinne" i sin senaste kampanj. Den här gången rattar han ett studentflak. Se filmen här.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Maj 2018, 07:42
Uppdaterad: 29 Maj 2018, 07:47

Ämnen i artikeln:

StarcomHonesty

Ett nygammalt koncept gör comeback hos bensinbolaget Ingo. När de under den här veckan rullar ut sin nya reklamfilmsserie gör "Mannen utan lokalsinne" återigen premiär.

I Ingos nya kampanj, som tagits fram tillsammans med reklambyrån Honesty och mediebyrån Starcom, möter vi ständigt vilsne Kristian – "Mannen utan lokalsinne" – och den här gången sätter han sig bakom ratten för att köra ett studentflak.

Kampanjen kommer synas i tv, radio, lokalpress och sociala medier under kommande veckorna.

– Vi lanserade konceptet "Mannen utan lokalsinne" hösten 2017. Kampanjen, som bygger på igenkänning, blev en succé och vi lyckades få ett brett engagemang runt om i landet. Nu har vi glädjen att meddela att Kristian är tillbaka. Vi hoppas att de nya filmerna kommer att uppskattas minst lika mycket som de tidigare, säger Jonas Engstedt, projektledare för marketing på Ingo, i ett pressmeddelande.

Från Ingos håll är syftet med kampanjen, som även går under namnet "Mannen utan lokalsinne", att stärka sin position inom drivmedel, och påvisa att även en omväg att kan ta dig hela vägen fram.

Se reklamfilmen där "Mannen utan lokalsinne" är chaufför för ett studentflak i spelaren ovan.

Ämnen i artikeln:

StarcomHonesty

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.