Ingo visar att omvägar spelar mindre roll

Bensinbolaget dammar av karaktären "Mannen utan lokalsinne" i sin senaste kampanj. Den här gången rattar han ett studentflak. Se filmen här.

Ett nygammalt koncept gör comeback hos bensinbolaget Ingo. När de under den här veckan rullar ut sin nya reklamfilmsserie gör "Mannen utan lokalsinne" återigen premiär.

I Ingos nya kampanj, som tagits fram tillsammans med reklambyrån Honesty och mediebyrån Starcom, möter vi ständigt vilsne Kristian – "Mannen utan lokalsinne" – och den här gången sätter han sig bakom ratten för att köra ett studentflak.

Kampanjen kommer synas i tv, radio, lokalpress och sociala medier under kommande veckorna.

– Vi lanserade konceptet "Mannen utan lokalsinne" hösten 2017. Kampanjen, som bygger på igenkänning, blev en succé och vi lyckades få ett brett engagemang runt om i landet. Nu har vi glädjen att meddela att Kristian är tillbaka. Vi hoppas att de nya filmerna kommer att uppskattas minst lika mycket som de tidigare, säger Jonas Engstedt, projektledare för marketing på Ingo, i ett pressmeddelande.

Från Ingos håll är syftet med kampanjen, som även går under namnet "Mannen utan lokalsinne", att stärka sin position inom drivmedel, och påvisa att även en omväg att kan ta dig hela vägen fram.

Se reklamfilmen där "Mannen utan lokalsinne" är chaufför för ett studentflak i spelaren ovan.

Publicerad 2018-05-29 07.42Uppdaterad 2018-05-29 07.47

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: