söndag24 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ilsk bebis i kampanj från Telge Energi

Publicerad: 14 september 2012, 05:22

I somras vann reklambyrån Masscreation uppdraget för Telge Energi. Nu går den första kampanjen, i form av ett soluppror, upp.

Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.

Målet med kampanjen är att förstärka Telge Energis varumärke som miljöaktör, öka kundunderlaget samt att göra en konkret insats för miljön. Detta genom att lyfta fram solkraften – en energikälla som kan göra skillnad i klimatkrisen.

Navet i kampanjen är sajten solupproret.se där Telge Energi ska driva frågan om solkraft och informera om dess möjligheter. Sajten är även kopplad till Facebook.

För att locka besökare till sajten får vi bland annat se en förbannad bebis i en reklamfilm, och det blir även radio, print, utomhus och banners.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Jan Molin, Telge Energi

Reklambyrå: Masscreation

Webb: Mogul

Filmproduktionsbolag: Film de Liberté

Media: Bizkit

PR: Gullers Grupp

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev