Kampanjer
Ilsk bebis i kampanj från Telge Energi
Publicerad: 14 september 2012, 05:22
I somras vann reklambyrån Masscreation uppdraget för Telge Energi. Nu går den första kampanjen, i form av ett soluppror, upp.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Målet med kampanjen är att förstärka Telge Energis varumärke som miljöaktör, öka kundunderlaget samt att göra en konkret insats för miljön. Detta genom att lyfta fram solkraften – en energikälla som kan göra skillnad i klimatkrisen.
Navet i kampanjen är sajten solupproret.se där Telge Energi ska driva frågan om solkraft och informera om dess möjligheter. Sajten är även kopplad till Facebook.
För att locka besökare till sajten får vi bland annat se en förbannad bebis i en reklamfilm, och det blir även radio, print, utomhus och banners.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Jan Molin, Telge Energi
Reklambyrå: Masscreation
Webb: Mogul
Filmproduktionsbolag: Film de Liberté
Media: Bizkit
PR: Gullers Grupp