Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ilsk bebis i kampanj från Telge Energi

Publicerad: 14 september 2012, 05:22
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

I somras vann reklambyrån Masscreation uppdraget för Telge Energi. Nu går den första kampanjen, i form av ett soluppror, upp.

Ämnen i artikeln:

MasscreationTelge Energi

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Målet med kampanjen är att förstärka Telge Energis varumärke som miljöaktör, öka kundunderlaget samt att göra en konkret insats för miljön. Detta genom att lyfta fram solkraften – en energikälla som kan göra skillnad i klimatkrisen.

Navet i kampanjen är sajten solupproret.se där Telge Energi ska driva frågan om solkraft och informera om dess möjligheter. Sajten är även kopplad till Facebook.

För att locka besökare till sajten får vi bland annat se en förbannad bebis i en reklamfilm, och det blir även radio, print, utomhus och banners.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Jan Molin, Telge Energi

Reklambyrå: Masscreation

Webb: Mogul

Filmproduktionsbolag: Film de Liberté

Media: Bizkit

PR: Gullers Grupp

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev