Ikeas lejonreklam med Rikard Wolff rosas

2017-07-17 08:55 Mikaela Åkerman  

En gång i tiden lånade han ut sin röst till "Scar" i den svenska versionen av Lejonkungen. Nu ger sig Rikard Wolff sig åter in i lejonens värld när han gör reklamfilm för Ikea. 

Att vila 18 timmar per dag behöver inte betyda att du är lat. Titta bara på lejonen. 

Reklamfilmen “Lejon”, skapad av Agency Mother London för Ikea i Storbritanninen och Irland, ska få människor att känna sig mindre skyldiga över att varva ned emellanåt.

Filmen är den första delen i en satsning på vardagsrummet som fått namnet  “Relax into greatness”, som i sin tur går under den mer övergripande “Wonderful everyday”-kampanjen.

Det skriver tidningen Adweek, som kallar kampanjfilmen för “charmig”.

Berättarrösten till filmen står den svenske skådespelaren Rikard Wolff för. Förmodligen inte helt slumpmässigt samma person som gjorde rösten till "Scar" i den svenskdubbade versionen av Lejonkungen när det begav sig. 

– Men om du tror att de är lata, tänk igen, säger Wolff om lejonen i reklamfilmen, som efter att inledningsvis ha känts inspirerad av de klassiska naturdokumentärerna sedan tar en oväntad vändning. 

– Vår förhoppning är att “Lejon” ska hjälpa och inspirera nationen till att återta vardagsrummet, säger Ikeas lokala marknadschef Laurent Tiersen, enligt Adweek. 

Reklamen, som kommer att synas i flera olika kanaler, inklusive print, släpptes den 15 juli och kommer att rulla till och med 15 september.

Mikaela Åkerman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt