Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ikea tar hjälp av minnesmästare

Låter Yanjaa Wintersoul memorera över 400 prylar från Ikeakatalogen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 01 September 2017, 09:14
Uppdaterad: 04 September 2017, 08:24

Ämnen i artikeln:

IkeaKampanj

För att marknadsföra sin nya katalog har Ikea och byrån BBH i Singapore tagit hjälp av minnesmästaren Yanjaa Wintersoul som de flesta kanske känner igen från "Talang 2017".

Byrån BBH har dragit nytta av hennes talang och låtit henne memorera över 400 objekt i den 328 sidor tjocka katalogen, skriver Adweek.

I ett klipp testas Yanjaa Wintersouls förmåga när man ber henne att beskriva vad hon ser på specifika sidor, vad som ligger på mattan på sidan 138 och vem på vilken sida som antagligen behöver gå till optikern.

Under åren har Ikea kommit på flera olika kreativa sätt att visa upp sin nya Ikeakatalog. 2014 skapade möbeljätten exempelvis en katalog med hjälp av Instagram. Se nedan.

Man har även porträtterat katalogmodellerna som personer som hoppas på ära och berömmelse genom att medverka i Ikeakatalogen:

Ämnen i artikeln:

IkeaKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.