Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ikea ramar in ännu en fyndig annons

Publicerad: 20 november 2017, 16:04
Uppdaterad: 20 november 2017, 16:18

Efter VM-bänk och Apple-hyllning – nu är det den rekorddyra tavlan ”Salvator Mundi” av Leonardo Da Vinci som hamnat i fokus.


Ämnen i artikeln:

Ikea

Få har missat Ikeas skämtsamma annonser. Företag som Balenciaga och Apple har fått varsin annons tillägnad sig. Italiens förbundskapten, Gian Piero Ventura, fick utomhusbänken Äpplärö som tröstpris efter att hashtaggen #boicottaikea fått stor spridning efter Italiens VM-miss, och när tv-serien Game of Thrones använde Ikeas fällar som mantlar blev det en snackis.

Nu är det dags att rama in ännu en annons. Den här gången är det konstverket ”Salvator Mundi” av Leonardo Da Vinci, som såldes för 450 miljoner dollar, cirka 3,8 miljarder svenska kronor, som hamnat i Ikeas annonskampanj.

– På Ikea tycker vi att alla borde ha möjligheten att dekorera sitt hem utan att spendera sina livsbesparingar. Därför erbjuder Ikea ett flertal ramar som funkar med alla foton, print eller målningar du vill visa upp, även dem från 1 490, säger Morten Kjaer, Creative Director på Ikea Creativ Hub, i ett pressmeddelande.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Ikea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.