Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ikea fick störst genomslag

Publicerad: 3 Augusti 2011, 03:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Ikeas cirkusreklam på nätet drog till sig flest blickar bland företagens julikampanjer. Det är slutsatsen i en undersökning från Eyetrackshop.


Ämnen i artikeln:

Ikea

Ikeas kampanj på temat cirkus sågs av flest människor under Eyetrackshops julimätning. Reklamen gick bland annat på Facebook och Aftonbladet.se.

– Speciellt intressant är detta för varumärkesannonsörer som inte är lika intresserade av ”klick-frekvensen” i en kampanj utan vill förstå ”branding-effekten”, säger Mathias Plank, grundare och vd för EyeTrackShop, i ett pressmeddelande.

Resultatet är en sammanställning av reklamerinran och uppmärksamhet baserat på mätning av ögonrörelser.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Ikea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.