Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ikano Bank slår hål på orealistiska drömmar

Publicerad: 21 Augusti 2015, 04:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

I augusti släpper Ikano Bank sin första stora kampanj efter att banken ingick samarbete med Doe Blomberg Gottberg.


Temat för kampanjen i samarbete med reklambyrån Doe Blomberg Gottberg är "Drömmar man inte kan uppfylla".

Matilda Lennér Payne, marknadschef för Ikano Bank, säger i ett pressmeddelande att många banker lockar med att förverkliga alla ens drömmar, om man bara blir kund.

- På Ikano Bank vill vi att våra kunder ska ha en realistisk bild av vad en bank kan göra för en. Vi kan inte uppfylla alla våra kunders fantasier. Däremot kan vi hjälpa folk igång med ett sparande, eller ge dem ett lån de kan leva med, säger hon.

- Våra första filmer för Ikano Bank visar absurda saker människor kan drömma om. Och påminner om att det inte är bankens roll att göra dessa till verklighet. Banken bidrar med bra banktjänster, varken mer eller mindre, berättar kreatörerna Eric Falk och Kristin Bergem på Doe Blomberg Gottberg.

Kampanjen består av filmer, printannonser samt banners och är framtagen i samarbete med regissören Oskar Bård och stillbildsfotografen Alexander Crispin. Filmerna kommer att visas i Sverige och Danmark.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.