Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

IFK Göteborg blir rödvita

Publicerad: 22 Maj 2015, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

För att fira sina danska spelare ska IFK Göteborg bjuda på wienerbröd, prata danska och byta färger i marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Enligt Andrej Häggblad Hristov, marknadschef på IFK Göteborg, innehåller IFK Göteborgs trupp för första gången fyra danskar. Det ska laget fira med den danska veckan "superugen".

– I början av juni har vi tre matcher under en och samma vecka. Under den veckan innefaller också Danmarks nationaldag så då tänkte vi att vi kallar den veckan för "superveckan", vilket senare blev "superugen". Där ska vi passa på att hylla Danmark för sitt bidrag till IFK Göteborg, säger Andrej Häggblad Hristov till Dagens Media.

I kampanjen kommer all marknadsföring från IFK Göteborg gå i röda och vita färger. Mycket av annonseringen i print och IFK Göteborgs kommunikation utåt i sociala medier kommer också att ha dansk framtoning. Danska event är också planerade.

– Vi har köpt en hel stadsbudsbil som ska leverera bud och vara strajpad i röda och vita färger. Inför den sista träningen ska vi bjuda på danska wienerbröd och försöka få fram en dansk foodtruck.

Kampanjen är framtagen av Dear Friends och filmen, som kommer att gå i TV4, är producerad av Silverbullet Film.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.