Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

If lanserar nytt reklamkoncept

Publicerad: 21 Maj 2010, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Försäkringsbolaget If byter ut reklamråttorna och ersätter med riktig dramatik.


Nya reklamfilmen har byggts upp kring skadereglering med temat "Skadehantering som den borde vara”.

Tidigare reklamkonceptet med råttorna i labbet som länge varit deras signum får lämna plats åt ett mer dramatiskt manér som är mer innehållsinriktat än tidigare.

Nya kommunikationskonceptet har tagits fram i samarbete med Forsman & Bodenfors, som också blivit deras nya huvudbyrå.

– Vi kände att det var dags att vidareutveckla kommunikationen och valde mellan 3-4 byråer, men fastnade för Forsman & Bodenfors eftersom de hade den bästa lösningen, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If.

Kampanjen går upp på lördag och kommer i första hand bestå av tv och print, och kommer sedan att utökas med annonsering på nätet.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.