Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

If bakom Höglunds mc-attack

Publicerad: 12 juni 2009, 09:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:25

”Vi vill få unga att börja prata försäkringar”.


En rasande Elisabeth Höglund går till attack mot en mc-knutte på Stureplan. Allt filmades med mobilkamera av ett par till synes förbipasserande ungdomar. Men, som många redan gissat, handlade det om en reklamkampanj.

Avsändaren har dock hittills varit okänd. Men nu står det klart att det är försäkringsbolaget IF som ligger bakom filmen.

- Sociala medier är ett nytt sätt att nå kunderna och vi ville pröva det. Vi ville göra det kul och på ett sätt som passar mediet, säger Ifs informationschef Ulf Bäckman.

If har nu lagt till en pratbubbla med texten ”Lugn MC-killen, If hjälper dig”.

- Kampanjens huvudsyfte är att få unga människor att börja prata om försäkringar, säger Ulf Bäckman.

Hur ser ni på uppmärksamheten?

- Vi är jätteglada. Vi lade ut filmen för ett dygn sedan och vi har toppat listan över mest populära och mest sedda på svenska Youtube. Filmen har nu över 12.000 visningar.

Filmen har tagit fram av Studio Total. Se den här

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.