Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ice.net kampanjar med rökande troll

Publicerad: 29 September 2009, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:12

Nyligen värvade Ice.net Canal Plus avhoppade vd. Nu går bolaget ut i en stor reklamkampanj.


Ice.nets affärsidé är att erbjuda mobilt bredband på platser där det tidigare funnits begränsad täckning. Bolaget lovar bra täckning på 90 procent av Sveriges yta, bland annat i ytterskärgården. Detta blir möjligt via modern turbo 3g-teknik över NMT450-frekvensen.

Nu sjösätter Ice.net ett nytt reklamkoncept kallat ”Saker du inte trodde fanns” framtaget av den nystartade byrån Masscreation. Med hjälp av ett piprökande troll som surfar mitt i urskogen vill man illustrera Ice.nets erbjudande.

Kampanjen, som även går i print, utomhus, webb, DR och radio ska även ”väcka landsortsbor från villfarelsen att alla bredband har lika bra täckning”, enligt byrån.

I kampanjen leker man med folktro och saker som de flesta avfördär som sagor, såsom tomtar och troll. Ice.net leds av den före detta vdn för Canal Plus, Per Borgklint. Han lämnade Canal Plus i samband med att TV4 köpte tv-kanalen.

Arbetsgrupp Masscreation:

Henrik Levahn, copywriter

Jörgen Lindqvist, art director

Carin Möller, produktionsledare

Zonny Billgren, original

Produktionsbolag: Adamsky

Regissör: Åsa Cederqvist

Producent: Lars Nilsson

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.