Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ica-Stig blir bankdirektör

Publicerad: 4 September 2009, 10:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Ica går ut i en rikstäckande printkampanj för att höja medvetenheten om sitt bankerbjudande.


Det är första gången som Ica Banken använder sin stora reklamprofil, Ica-Stig, i print. Även reklmakaraktären Ulf är med, i form av kostymklädd finansräv.

– Stig och Ulf är folkkära karaktärer och vi tror att de kan leverera budskapet på ett trovärdigt sätt och samtidigt behålla glimten i ögat, säger Bo Lagergren, marknadschef för Ica Banken.

Annonserna är dubbeltydiga och anspelar både på matbranschen och bankväsendet. En annons lyder till exempel:

”Precis som en riktig bank har vi självklart wallenbergare”.

På reklambilden sitter reklamkaraktären Ulf i snitsig kostym, bakåtslickat hår och slips. 

– Vi vill visa upp för alla att Ica har en bank. Annonserna ska kännas Ica, fast med ett annat tjänsteutbud.

Reklambyrån bakom kampanjen är King.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.