Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ica startar julens välgörenhetskampanj

Publicerad: 28 november 2011, 07:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Ica samarbetar åter med World Childhood Foundation i årets kulkampanj. Livsmedelskedjan ska bland annat sälja en bukett designad av Drottning Silvia.


Ica samarbetar åter med World Childhood Foundation i sin julkampanj. Kampanjen pågår under två veckor med start i dag.

- Förra årets kampanj inbringade fantastiska 5 miljoner och vårt mål är att nå den summan även i år. Vi vill bidra med det vi kan till Childhoods viktiga arbete och vi vill göra det enkelt för våra kunder att bidra, säger Peter Wigstein, sponsorsansvarig på Ica Sverige, i ett pressmeddelande.

För att inbringa lika mycket pengar detta år kommer Ica att sälja den julskiva som Jill Johnsson spelat in till förmån för World Childhood Foundation, samt en blombukett designad av välgörenhetsorganistionens grundare Drottning Silvia.  Tio kronor per såld skiva och bukett kommer att gå till World Childhood Foundation.

Utöver skivan och buketten kommer Ica att skänka en viss procent att försäljningen av företagets egna varor.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.