Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ica-såpan till Facebook och Youtube

Publicerad: 17 mars 2014, 08:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:44

Icas klassiska tv-reklam blir digital. Målet är att stärka Icas kommunikation på nätet.


Ämnen i artikeln:

ICA

I dag är det premiär för den digitala versionen av Icas hyllade reklamsåpa.

Upplägget innebär att Ica framöver kommer att komplettera sin tv-reklam med avsnitt ur Ica-såpan som enbart visas på nätet.

Målet är att stärka Ica:s digitala kommunikation och filmerna kommer bland annat att visas på Ica:s sajt, på Youtube och på Facebook.

– Vi har många initiativ på gång för att ytterligare stärka vår kommunikation och dialog med kunderna, där givetvis digitala kanaler ingår som en viktig ingrediens. Vår ambition är att utveckla nya format och nytt content som bygger på att öka relevansen samt involverar och intresserar kunderna. Genom ett praktiskt förhållningssätt testar och lär vi oss på vägen för att ta vår kommunikation till nästa nivå, säger Ica:s marknadsdirektör Håkan Sjöstrand i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

ICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News