Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ibumetin kampanjar med levande skulptur

Publicerad: 3 December 2010, 13:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Ibumetin använder en levande skulptur i sin nya reklamfilm.


Nycomed lyfter fram sin värktablett Ibumetin i en ny kampanj. I filmen möter man en kvinna som agerar levande skulptur och de svårigheter hon möter.

- Det är intrycksreklam. Tanken är att man ska bli nyfiken och känna sympati med henne, tänka ’hur är det egentligen att vara levande skulptur’, säger Pontus Karlsson, på reklambyrån ANR BBDO , som tagit fram kampanjen.

Han uppger att målgruppen är kvinnor i 30- 50 årsåldern samt barnfamiljer.

Kommer ni använda den levande skulpturen igen?

- Det är inte bestämt att vi ska använda just henne men vi kommer fortsätta att dramatisera karaktärer för att skapa intresse, säger Pontus Karlsson.

Reklamen kommer endast gå på tv. Carat är mediebyrå.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.