Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hyundais största kampanj någonsin

Publicerad: 26 Augusti 2011, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:01

Tv är huvudmedium när Hyundai kör sin största kampanj någonsin på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

WiselyBizkitLe BureauHyundai

Kampanjen introducerar den nya kombimodellen i40 – som har hyllats i motorpress. Det är Hyundais första kombimodell.

– I Sverige står kombi för nästan halva marknaden, men vi har stått utanför den. Vi hoppas kunna sälja 3000-4000 bilar av modellen. Förra året sålde vi drygt 10 000 bilar totalt så det är en väldigt viktig lansering, säger Roland Bägén, marknadschef på Hyundai.

Huvudmedium i kampanjen är tv, som står för cirka 47 procent av investeringen. Därefter följer print, internet, radio, utomhus, bio, dr och flygplatser. Men hur mycket kampanjen kostar vill inte Roland Bägén avslöja.

– Men det är en stor investering.

Bilen släpps på marknaden den första helgen i september, men reklamfilmen har redan börjat rulla. Temat är "Question conventions".

– Det finns ett enormt intresse kring bilen. Vi har redan sett att besöken på vår sajt ökat med 50-75 procent.

Målgrupp är både barnfamiljer och tjänstebilsförare.

– Kombimodeller utgör majoriteten av tjänstebilarna, så det är viktigt för oss att komma in där.

Kampanjen ska rulla en bit in i oktober och sedan följer en andra omgång senare i år. Den är framtagen internationellt och adapterad för den svenska marknaden av Le Bureau. Även Bizkit och Wisely är inblandade i kampanjen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.