Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Hyundai ska nå yngre med event

Publicerad: 2 Mars 2012, 05:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Sportbilen Veloster är i fokus när Hyundai ordnar ett både fysiskt och digitalt event.


Ämnen i artikeln:

WiselyHyundai

Under namnet ”Claim the Key” kan målgruppen tävla om att få köra modellen Veloster under ett års tid.

Bilen kommer att stå uppställd på Centralstationen i Stockholm hela nästa vecka där den filmas med fyra kameror ur olika vinklar.

Filmerna kan sedan ses på kampanjsajten där även tävlingen äger rum.

Varje vardag under nästa vecka kommer fyra bilnycklar att lottas ut. Genom att trycka på en knapp på sajten kan användaren lägga vantarna på en nyckel som man sedan äger under 20 sekunder. När som helst under dygnet delas bilnycklar ut. Har man tur och äger nyckeln vid ett av dessa tillfällen, får man nyckeln och en plats i finalen. Om inte så går nyckeln vidare till någon annan och man får göra ett nytt försök.

20 tävlande går sedan vidare till finalen på lördag 10 mars. Då utser Hyundais vd Christian Norberg en vinnare genom att testa vilken av de 20 nycklarna som passar i bilen, på plats på Centralstationen.

– Vi tror, och hoppas på, att det ska bli ganska spännande att sitta där framför datorn och tävla, säger Rickard Lundberg, kundansvarig på Wisley som ligger bakom konceptet.

– Vi har inga driekta försäljningskrav på oss för den här kampanjen så vi ville hitta på något busigt som förflyttar varumärket Hyundai åt det lite piggare hållet, fortsätter han.

Dessutom är det ett sätt för Hyundai att nå ut till en lite yngre målgrupp via digitala kanaler.

– Vi vill nå nya målgrupper som vi inte har pratat med så mycket tidigare. Vi vill få ett engagemang kring varumärket och också få in besökarna på våra sajter och Facebooksidan, säger Roland Bägén, marknadschef på Hyundai.

Hyundai och Wisley hoppas också på en spridningseffekt.

– Jag tror starkt på att det här kan skapa buzz och spridas viralt, säger Roland Bägén.

För eventproduktionen står Brand Echo.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

WiselyHyundai

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev