Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Hyundai går vidare med David Sundin

Publicerad: 4 November 2015, 08:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Hyundai släpper ännu en kampanj med David Sundin i huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasHyundai

I maj gick bilvarumärket Hyundai ut i en kampanj med komikern David Sundin och skådespelaren Anders Sahlman i huvudrollerna.

Nu får duon förnyat förtroende i ännu en kampanj, signerad MSL (Hard Hat) och Bizkit Havas.

Huvudbudskapet är att Hyundais båda kombimodeller i30 och i40 är billigast att äga jämfört med andra kombimodeller. Till grund för påståendet ligger en undersökning från Bilpriser.se.

– Detta är ett halvkomplext ämne att förmedla. Två bilar, en undersökning, ett erbjudande och så vidare. Det är mycket som ska sägas. Inte optimalt för banners eller andra utrymmessnåla kanaler. Valet föll därför på rörligt och eftersom det är våra stora volymbilar så blev tv ett rimligt beslut, säger Rickard Bröms, kreativ chef på Bizkit Havas, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är anpassad för tre olika användningsområden; dels en traditionell 30-sekundare för linjär-tv, dels en true view-anpassad film för Youtube och dels en film på 3 minuter för hyundai.se.

Läs mer om Hyundai och hur varumärket ska förstärkas i Dagens Medias temautgåva om bilbranschen, som gavs ut med nummer 16, 2015. Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasHyundai

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.